BEWUSTER IN JE LEVEN

Eenvoudige tips om meer geluk uit je leven te halen.

Omdat meer blijdschap uit je leven halen niet altijd moeilijk hoeft te zijn.

‘Alles, alles, kan een mens gelukkig maken’, zong René Froger ooit. We weten natuurlijk niet of we dat ‘alles’ heel letterlijk moeten nemen, maar het is wel degelijk waar dat je meer geniet van het leven als je kleine dingen meer waardeert. En misschien klinkt dat heel voor de hand liggend en cliché, maar hey, een cliché is niet voor niets een cliché; ze zijn vaak waar! Met deze 5 eenvoudige trucjes word jij een vrolijkere, meer opgewekte versie van jezelf.

Slaap genoeg
We hoeven je wellicht niet te vertellen dat slaaptekort kan leiden tot norsheid (hoi, ochtendhumeur). Snel geïrriteerd? Ja. Gelukkig? Nee.

Uit onderzoek bleek dat een extra uurtje slapen per nacht al een goede mood-booster kan zijn. Wetenschappers signaleerden dat bij proefpersonen die ’s nachts slechts 6,5 uur slaap kregen de genen werden beïnvloedt. Zo werden genen, die geassocieerd worden met processen zoals ontstekingen, het immuunsysteem en stressbestendigheid, actiever.`

Help een ander
Iets doen voor een ander vergroot je eigen geluk. Want: het doen van vrijwilligerswerk verkleint de kans op een depressie en vergroot je welzijn en tevredenheid met je eigen leven.

Ga naar buiten
De hele dag binnen op kantoor zitten kan een echte domper zijn, en terecht! Uit onderzoek blijkt dat een groene leefomgeving jouw stressgehalte kan verlagen en je mentale gezondheid kan versterken. Het onderzoek toonde aan dat mensen die dicht bij bomen, gras en bloemen leven, minder stress, angst en depressie ervaren, dan degenen die in minder groene omgevingen wonen (ongeacht externe factoren zoals inkomen, etniciteit en werkgelegenheid).

Pluk de dag en haal een frisse neus (overigens is veel buiten zijn ook goed voor je slaap- en waakritme). Horen we daar het plan om morgenochtend een wandelsessie te doen? Past perfect bij het DAY-TOX van je dag 🙂

Verzamel je dankbare momenten
Zoek je innerlijke boeddha en wees dankbaar voor wat je hebt – daar word je gelukkiger van. Bij deelname van de Mind-Walk & Mind-Walk FIT trainingen krijg je ook  als deelnemers een klein dagboek mee. Hierin ga je bijhouden o.a. hoe je je voelt, dankbaar voor bent en wat je raakt.

Pak je pen en begin met schrijven – ook als je vanochtend de trein hebt gemist,  je lunch bent vergeten of uit je lievelingstas is gescheurd. Het lucht op, je wordt positiever en je creëert rust in je hoofd. Wie wil dat niet?

Sport
Ha! Je dacht toch niet dat ik de voordelen van sporten was vergeten? Jezelf in het zweet werken verbetert je nachtrust, verhoogt de productiviteit en vermindert stress (om maar enkele voorbeelden te noemen).

    Instagram

    Instagram did not return a 200.

    Follow Me!