INSPIRATIE

Opruimchallenge

28 maart 2018

We hebben hier thuis goede voornemens gemaakt om dit jaar weer te starten met klussen!

Ja, we hebben 5 jaar geleden een jaren 30 woning gekocht en klushuis in kwadraat! We hebben 4 jaar lang geklust mijn man en ik en onze jongens. En we hebben 2017 een sabbatical ingelast…even rust. Maar dit jaar gaan we de draad weer oppakken en gaan we aan de slag met de gang op de beneden verdieping, de toilet en de kelder. Deze mogen uiteindelijk gestuukt gaan worden. En die afspraak is gemaakt..:-) de week naar de mei vakantie moet het “stuuk” klaar zijn.

Dat houdt in dat de kelder leeg moet, de meubels uit de gang opgeborgen moeten worden en de toilet tegel vrij moet worden gemaakt. aha.

Verbouwing woonkamer 2016

Verbouwing woonkamer 2016

Dus vandaag een goed moment om eens te kijken naar de planning. Het zijn nu, net besproken met manlief, nog 3,5 week om deze ruimte klaar te stomen. Het zijn onze goede voornemens en dit is dan een goed moment om ze om te zetten in concrete planning. Ik haal mezelf echter niet te veel op de hals om daar pas over 2 weken mee te starten. En begin ik met één ding en neem kleine stapjes. Ik ga dus niet meteen alles compleet doen vanaf vandaag. Dat klinkt verleidelijk en zou best een goed idee kunnen zijn. Maar alle dagelijkse gewoontes zijn moeilijk te veranderen en meteen alles daarop aan te passen betekent helaas vaak dat je het niet gaat volhouden. Het gaat vooral energie kosten. En je hebt maar een beperkte voorraad energie tot je beschikking.

Wat kun je dan wel doen? Ik maak een lijstje met de dingen die ik wil opruimen. Ik kies er eentje uit en begin daarmee.

Ik ga werken aan toch wel een groot doel. Want het is een halve verhuizing, maar ik schrijf wel op wat ik er allemaal voor moet gaan regelen. Ik geef er een logische volgorde aan en dan neem ik voor om elke dag iets te doen. Elke dag aan je doel werken houd ik mij gemotiveerd. Door kleine stapjes te nemen, voel ik mij niet overweldigd en blijft het overzichtelijk.. .

Dus wat staat er te gebeuren.

  • Ik heb een opslagruimte, die vol staat met materialen voor eventueel te gebruiken voor workshops en bestaande projecten. Die ga ik eerst opruimen en “ontspullen” die handel 🙂 Zodat ik hier ruimte ga creëren ..
  • Waar ik ook ruimte moet gaan creëren is onze zolder boven de keuken.. daar staan ook veel spullen in opgeslagen, waar ik inderdaad goed kan gaan opruimen, beter kan gaan sorteren en “ontspullen” van de dingen die niet meer nodig zijn.
  • Als ik deze twee ruimtes heb opgeruimd dan heb ik, gaan we vanuit. Ruimte gecreëerd om de spullen van de gang en zolder tijdelijk neer te gaan zetten.

Dus ik zal jullie op de hoogte houden van mijn stappen via socialmedia en vermeld het onder de noemer #opruimchallenge.

Hophop here we go….

    Leave a Reply

    Instagram

    Volg mij! ook op Instagram diyniceway